30-06-2021 - Skiën, Nieuws

Arc’teryx zet $ 1 miljoen in om mensen te verbinden met de transformerende kracht van de natuur

Arc’teryx Equipment, het wereldwijde ontwerp bedrijf dat gespecialiseerd is in technische hoogwaardige kleding en uitrusting, markeert het begin van 2021 met een merkplatform. Dit is ontworpen om de menselijke ervaring te verbeteren door mensen te verbinden met de transformerende kracht van de natuur. Het Arc’teryx Outer Peace initiative ging op 27 januari van start. Waarbij het merk een toezegging van $ 1 miljoen aankondigt om partners te helpen die werken aan het wegnemen van barrières en het beschermen van de natuur, zodat individuen die traditioneel zijn uitgesloten van toegang tot de natuur, Outer Peace kunnen vinden.

Lancering Outer Peace

“De uitdagingen van 2020 hebben het belang van fysiek en mentaal welzijn aan het licht gebracht, en we werden geïnspireerd om Outer Peace te lanceren door te vragen ‘Wat heeft de wereld nodig en wat kunnen we doen om te helpen?'”, Zegt George Weetman, Vice President van Merk en digitale handel bij Arc’teryx. “De natuur kalmeert ons, verbindt ons en geneest ons. We erkenden dat dit centraal stond in wat onze obsessieve geest van ontwerpen drijft. Tijd doorbrengen in de natuur vormt de kern van wie we zijn. We zijn hier om anderen te inspireren om hun deuren te openen en naar buiten te gaan. Nu kunnen ze rust vinden – zelfs in de zwaarste weersomstandigheden. “

Gesteund door wetenschap en geworteld in historische bewijzen, is Outer Peace gecentreerd rond de voordelen van de natuur. Hoe erin ondergedompeld worden meetbare, langdurige gevolgen kan hebben voor ons mentale, emotionele en fysieke welzijn. In samenwerking met mensen uit de wetenschappelijke, ontwerp- en sportgemeenschap zal Arc’teryx in de loop van de komende vijf jaar initiatieven ontwikkelen, die discussie en actie stimuleren zodat iedereen tijd in de natuur kan doorbrengen.

Getalenteerde partners

Als onderdeel van het Outer Peace initiative belooft Arc’teryx in 2021 $1 miljoen voor toegankelijkheid buitenshuis en natuurbehoud. Het merk zal dit doen door getalenteerde partners over de hele wereld te ondersteunen die werken aan het aanpakken van structurele ongelijkheden en belemmeringen voor het buitenleven. In de komende maanden zal Arc’teryx zijn Outer Peace-partners via merkkanalen presenteren om kennis te delen. Maar ook Arc’teryx-ambassadeurs en atleten te gebruiken om belangenbehartiging te versterken en activaties te organiseren in epicentra in de detailhandel. Het doel is wereldwijde gemeenschappen te inspireren, op te leiden en te betrekken .

“Onderzoek op verschillende gebieden heeft de positieve verbanden tussen de natuur en de mens onderzocht, en de bevindingen zijn consistent: de natuur is transformerend”, zei Weetman. “Als merk is het ons doel om mensen te verbinden met de natuur en design, en hen te helpen ontdekken dat de weg naar een betere wereld en een beter zelf buiten begint. We geloven dat het buitenleven voor iedereen is. Met ons Outer Peace-programma zullen we initiatieven naar voren brengen die bewustwording creëren en kansen creëren voor een goed bestede tijd in de natuur, waar die ook te vinden is. “

Verband tussen mens en natuur

“Onderzoek op verschillende gebieden heeft de positieve verbanden tussen de natuur en de mens onderzocht. De bevindingen zijn consistent: de natuur is transformerend”, zei Weetman. “Als merk is het ons doel om mensen te verbinden met de natuur en design, en hen te helpen ontdekken dat de weg naar een betere wereld en een beter zelf buiten begint. We geloven dat het buitenleven voor iedereen is. Met ons Outer Peace-programma zullen we initiatieven naar voren brengen die bewustwording creëren en kansen creëren voor een goed bestede tijd in de natuur, waar die ook te vinden is. “


Word abonnee van Soul Magazine zodat je het nieuwste magazine als eerste ontvangt en geen artikel hoeft te missen. De nieuwe uitgave van Soul is ook los te bestellen via de Soul Webshop of in de betere boekhandels. Volg Soul Magazine op Facebook en Instagram!

 van