BOSS x ASSOS collectie gelanceerd!
Na het succes van de speciale drop in 2023, introduceren het premium fietskledingmerk ASSOS of Switzerland en het wereldwijde modemerk BOSS een tweede gezamenlijke collectie die in mei 2024 wordt gelanceerd. Met als doel unieke stijlen in het zadel te combineren met ongeëvenaarde kwaliteit en technische prestaties, biedt de BOSS x ASSOS samenwerking iconische ontwerpen en elegante silhouetten met geïntegreerde thermoregulatie, vochtbeheer en ultralichte textiel.
Elk technisch stuk heeft een gepolijste look en luxueus gevoel, en is ontworpen om te combineren met andere capsule-items, passend bij de individuele stijl van de drager. De collectie omvat 15 kledingstukken, waaronder shorts, jerseys, windjacks, basislagen en accessoires voor mannen en vrouwen. De collectie toont iconische BOSS ontwerpelementen en creëert een elegante maar technische endurance-road collectie. De reeks wordt vergezeld door essentiële fietsaccessoires, waaronder handschoenen, petten en sokken.
“De gedurfde en innovatieve ethos van BOSS sluit naadloos aan bij onze eigen ASSOS DNA. We streven er altijd naar om verder te gaan in het ontwikkelen van producten die de totale fietservaring verbeteren, waardoor deze samenwerking met een ander iconisch kledingmerk zo’n perfecte match is,” zei Edwin Navez, CEO van ASSOS of Switzerland.
Over ASSOS
ASSOS’ passie voor fietsen werd 48 jaar geleden geboren in het hart van Zwitserland, met een unieke focus op geavanceerde technologieën en een maniakale aandacht voor detail. Tot op de dag van vandaag, na 400 Olympische en Wereldkampioenschapsmedailles en 25 patenten, blijft het ASSOS-protocol standvastig: “vernietigen, resetten en verbeteren.” Of het nu gaat om het ontwikkelen van hun eigen textielen, exclusieve stoffen binnen 150 km van het hoofdkantoor, het stress-testen van prototypes met WorldTour-atleten, of het verfijnen van een product over meerdere jaren, de samensmelting van totaal comfort en technische prestaties is het kenmerk van elk ASSOS-product.
Over BOSS en HUGO BOSS
BOSS is gemaakt voor gedurfde, zelfbepaalde individuen die het leven op hun eigen voorwaarden leven, met passie, stijl en doelgerichtheid. Collecties bieden dynamische, moderne ontwerpen voor degenen die volledig en zonder excuses omarmen wie ze zijn: als hun eigen BOSS. De erfgoed tailoring, performance pakken, casualwear, denim, athleisure en accessoires van het merk voldoen aan de stijlnoden van de veeleisende consument. Gelicentieerde geuren, brillen, horloges en kinderkleding maken het merk compleet. De wereld van BOSS kan worden ervaren in meer dan 489 eigen winkels wereldwijd. BOSS is het kernmerk van HUGO BOSS, een van de toonaangevende bedrijven in het premium segment van de wereldwijde kledingmarkt. De groep biedt collecties aan in 131 landen op ongeveer 7.800 verkooppunten en online in 73 landen via hugoboss.com. Met ongeveer 19.000 medewerkers wereldwijd, boekte het bedrijf, gevestigd in Metzingen (Duitsland), een omzet van EUR 4,2 miljard in het boekjaar 2023.