25-06-2018 - Nieuws

CUBE Aerium TT C: 68

CUBE Aerium TT C: 68

Voor de ploegentijdrit op 9 juli, heeft Cube naar wens van het Pro Continent team Wanty-Groupe Gobert een gloednieuwe tijdritfiets gemaakt. Deze fiets zal gebruikt worden tijdens de 35,5 kilometer lange ploegentijdrit door het team die een wildcard kreeg voor de Tour de France.

Over de fiets;

– UCI goedgekeurd
– Innovatief aërodynamisch ontwerp levert maximale aero-prestaties in combinatie met uitstekende handling, deze tijdritfiets zet elke laatste watt om in voorwaartse beweging.

Cube Aerium TT
Voortbouwend op de veelbelovende debuutprestaties van vorig jaar, zullen de rijders het opnieuw uitvechten met de grote kwalificatie-kanshebbers in 21 etappes. In 2017 nam de jonge Fransman Guillaume Martin een zwaar bevochten derde plaats in de Jeugdclassificatie en eindigde zijn inaugurele Tour op een bemoedigende 23e positie in de kwalificatie. Op basis van feedback van regelmatig gebruik door het team op het racecircuit in combinatie met onze expertise in het bouwen van fietsen, heeft Cube Bikes een fiets ontwikkeld die perfect de maximale aero-prestaties verenigt met een uitstekende handling. En welke betere etappe in de wielersport dan de Tour de France om de nieuwe CUBE tijdritfiets te demonstreren zoals gebruikt door het Wanty-Groupe Gobert-team?

Op het eerste gezicht lijkt de AERIUM TT C: 68 de tweelingbroer van Triatlon fiets, de AERIUM C: 68 te zijn. Bij nadere beschouwing wordt echter snel duidelijk dat elk onderdeel vanaf scratch is ontworpen om te voldoen aan de UCI-regels voor tijdritfietsen. Cube heeft het frame beetje bij beetje opnieuw gemaakt met behulp van talloze 2D- en 3D-re-constructies. Dankzij de beslissing van de UCI om de 3: 1-regel voor aero-profielen voor frames en vorken te beëindigen, kreeg Cube de ruimte om nog efficiëntere buisprofielen te bedenken. De Cube Aerium TT C: 68 is daarmee een van de eerste fietsen die ooit op deze basis is ontwikkeld. De Twin Head Tube die wordt gebruikt op de Aerium TT C: 68 is een belangrijk onderdeel van het algehele aerodynamische ontwerp van de nieuwe Aerium TT C: 68. Bij kleinere gierhoeken werkt het als een lang aerodynamisch profiel om de weerstand te verminderen. Naarmate de gierhoek toeneemt, is de luchtstroom over de balhoofdbuis geoptimaliseerd om zowel de gevoeligheid voor zijwinden te verminderen als het ‘zeileffect’ aanzienlijk te verbeteren. In een notendop levert dit innovatieve ontwerp maximale aërodynamische prestaties in combinatie met uitstekende handling. Talloze testen in de windtunnel hebben dit bevestigd.

Als het ging om de remkracht, koos het ontwerpteam van Cube ervoor om een ​​geheel nieuwe route af te leggen, omdat de UCI-voorschriften niet de ruimte lieten die men nodig had om de perfecte velgrem te bouwen. Vastbesloten om maximale remkracht en minimale windweerstand als hoogste prioriteit te houden, konden ze het gebied rond de balhoofdbuis en vork opnieuw ontwerpen om het veel gestroomlijnder te maken. De remklauw is geïntegreerd in de vork en het uitstekende remvermogen van de schijfremmen helpt de rijder niet alleen om zijn aero-positie te behouden, maar ook om later te remmen en met extra veiligheid onder alle omstandigheden. Toen de teamrenners vroegen om maximale framestijfheid, heeft Cube haar expertise en hoogwaardige C: 68 koolstofvezel toegepast. Het nieuwe model kan ook worden aangepast om de perfecte pasvorm voor alle bestuurders te vinden dankzij het beproefde montageconcept van de Aerium C: 68. Het resultaat? De snelle en stijve Cube Aerium TT C: 68 zet elke laatste watt efficiënt om in voorwaartse beweging.

 van