De nieuwe BH RS1: Nu nog aerodynamischer en beter geïntegreerd
De BH RS1 is volledig vernieuwd om sneller dan ooit te zijn, met een betere integratie. Dit terwijl de fiets toch een hoog niveau van comfort behoudt en de meest veelzijdige fiets in het wegassortiment van BH blijft.
De introductie van de nieuwe BH Aerolight én BH Ultralight heeft een nieuwe dimensie van snelheid en prestaties gebracht. Beide modellen zijn ontworpen om kostbare seconden van de klok te halen en uit te blinken in elke wedstrijd wereldwijd. De BH RS1 benut alle lessen die geleerd zijn van deze nieuwe modellen, en past ze toe op een fiets die comfortabel en ergonomisch is voor de meeste fietsers.
Carbon en integratie voor de nieuwe BH RS1
De BH RS1 begint met een carbon frame waarbij alles is vernieuwd. Voor de constructie ervan is gebruik gemaakt van Performance Carbon Layup, met een optimale balans tussen een laag gewicht, een fijn comfort en een hoge stijfheid. Hetzelfde productieproces dat wordt gebruikt bij de BH wedstrijdframes is toegepast. Het HCIM (Hollow Core Internal Molding) systeem zorgt voor een perfecte afwerking, niet alleen aan de buitenkant van het frame, maar ook aan de binnenkant. Dit resulteert in een lager gewicht en verbeterde stijfheid.
Integratie is een fundamentele pijler geweest in de vernieuwing van de BH RS1. De bekabeling loopt volledig intern vanaf het stuur met behulp van het ACR-systeem, waarmee BH een uitgebreide ervaring heeft. De zadelpenklem is volledig verborgen en maakt gebruik van een intern klemmechanisme dat de zadelpen vasthoudt zonder een noodzakelijk hoog aanhaanlmoment. De zadelpen neemt ook aerodynamische lijnen aan.
Op de zadelpen kan het Planck achterlicht geïnstalleerd worden. Deze is perfect geïntegreerd en gemakkelijk te installeren dankzij een magnetisch systeem. Het is een essentieel accessoire om veilig te rijden.
Om de lijn van integratie door te zetten heeft de BH RS1 het gebruik van snelspanners met verborgen hendels aangenomen, de Hidden Quick Lever.
Deze maakt het mogelijk om de snelspanner zonder gereedschap te openen terwijl een strakke esthetiek behouden blijft. Daarnaast wordt de aerodynamica verbeterd.
Wat opvalt aan de rest van het frame is het gebruik van een BB368EVO trapas met een breedte van 86 mm, wat cruciaal is voor het bereiken van een ontwerp dat stijfheid biedt aan het trapasgebied, een essentieel punt in alle racefietsen.
Aerodynamica op het hoogste niveau
De nieuwe BH RS1 heeft aerodynamica omarmd als een essentieel element van het ontwerp. De vormen van elke buis zijn zorgvuldig bestudeerd om de beste aerodynamische efficiëntie te bereiken, waarbij de Kamm Tail-vorm wordt toegepast. Zoals deze ook is toegepast bij de BH Aerolight, om een soepele luchtdoorstroom te garanderen zonder drukzones te creëren. Het resultaat is een aanzienlijke winst in aerodynamica, wat zich vertaalt in hogere snelheden terwijl hetzelfde wattage op de pedalen wordt toegepast.
De Aero-vork heeft ruimte voor banden van 32 mm breed. Er is meer ruimte om de luchtdoorstroom te verbeteren. De vormen van de vork geven karakter aan de BH RS1, en passen perfect bij de lijnen van de rest van het frame.
Essentieel Comfort
We spreken over aerodynamica, integratie, carbon… dezelfde aspecten die de BH beste racefietsen van BH laten schitteren. Maar in dit geval heeft de RS1 een specifieke geometrie aangenomen om het rijden comfortabel te maken voor de meeste gebruikers. De voorkant is verhoogd dankzij een verhoogde stuurbuis, wat een comfortabele houding mogelijk maakt zonder afbreuk te doen aan het race-uiterlijk. Aan de achterkant zijn compromissen gezocht tussen behendigheid, snelle reacties en veiligheid. Dit maakt de BH RS1 een fiets die hoogwaardige prestaties en comfort combineert. Het is een ideaal wapen voor lange dagen in het zadel, lange afstanden en intense weekendritten.
Prijzen van BH RS1
De nieuwe BH RS1 komt op de markt in vijf verschillende configuraties, te beginnen bij een prijs van €3.299 voor het enige model uitgerust met een mechanische groepset. De rest van het assortiment maakt gebruik van elektronische groepen, zowel van Shimano als SRAM. De BH RS1 komt beschikbaar in drie standaardkleuren én de mogelijkheid de kleur te personaliseren via het BH Unique programma. Voor meer informatie klik hier.