23-05-2019 - Mountainbiken, Nieuws

De nieuwe TREK Top Fuel

De nieuwe TREK Top Fuel – sneller is leuker

De nieuwe Top Fuel gaat van een pure XC race bike naar een marathonachtige lichte trailbike, die hem aantrekkelijk maakt voor veel meer rijders. Opnieuw ontworpen met een langere veerweg en een vernieuwde geometrie combineert Top Fuel het vertrouwen en de controle van een mountainbike met langere veerweg met de snelheid en directe besturing van een XC race bike.

Top Fuel heeft nu een langere 120 mm veerweg voor en 115 mm achter. De combinatie van luiere balhoofdhoek en langere reach maakt het rijders makkelijker om sneller te gaan op ruige afdalingen. Het bredere stuur en de kortere stuurpen biedt meer controle, terwijl de Dual Remote Lockout ervoor zorgt dat geen energie verloren gaat tijdens het klimmen.

De vernieuwde frame-eigenschappen geven de nieuwe Top Fuel dezelfde ultra-responsieve en vertrouwde rijkwaliteiten als onze trailbikes. De rechte onderbuis maakt de voorkant van de fiets veel stijver zonder enig gewicht toe te voegen, terwijl het Knock Block balhoofd beschermt tegen vorkkroon- of stuurimpact.

De Top Fuel gebruikt nog altijd bewezen veringtechnologieën zoals Active Braking Pivot, maar ook de Mino Link om de geometrie te verstellen en Control Freak interne kabelrouting zodat rijders hun eigen unieke setup kunnen bepalen.

TREK Top Fuel 2019_4 Mino Link

De nieuwe Top Fuel-serie omvat Alpha Platinum Aluminium en OCLV Mountain Carbon modellen. Waar de 9.9-modellen altijd full carbon frames hadden, krijgen ook de 9.7 en 9.8 modellen dit jaar een upgrade naar een full carbon frame.

Voor rijders die de nieuwste aandrijf- en veringtechniek willen komt er een 9.9 model met SRAM AXS. Rijders die nog een stap verder willen gaan en hun bike willen customizen, kunnen dat vanaf eind juli doen via Project One.

Kortom: de nieuwe Trek Top Fuel is een efficiënte XC bike die gemaakt is om langere afstanden in kortere tijd af te leggen, maar nog altijd een plezier is om te berijden als de omstandigheden ruiger worden.

Wanneer is nieuwe Top Fuel beschikbaar in Project One?

De nieuwe Top Fuel zal eind juli beschikbaar zijn in Project One.

Er is geen Mino Link op de seat-stay. Waar is Mino Link?

Top Fuel heeft nog steeds de instelbare geometrie van Mino Link, maar is nu geïntegreerd in de bout voor het monteren van de bovenste schokdemper en het is gemakkelijker te gebruiken.

In welke positie van Mino Link wordt de fiets geleverd?

Alle Top Fuels worden in de Low Mino-positie verzonden, ‘ready to get rowdy’. Dat laat de optie open om langer / steiler te gaan voor die rijders die sneller willen sturen.

Wat is de maximale vork travel?

130mm

Wat is de maximale afmeting van de schijfremmen?

180 mm voor en achter.

Wat is de maximale maat van het kettingblad?

34 tanden.

Is het compatibel met aftermarket-shocks? Zo ja, welke?

We hebben Fox Float LV en RockShox Deluxe-schokken getest en kunnen dit aanbevelen.

Is het compatibel met cranks met 30 mm spindels?

Ja.

Zijn er ISCG-mounts? Kan ik een kettinggeleider gebruiken?

Er zijn geen ISCG-mounts omdat Top Fuel nog steeds een gewichtbewuste XC-fiets is, en ISCG-tabbladen maken het frame zwaarder. We bieden een aftermarket-kettinggeleider die zich vastklemt aan de BB-shell voor rijders die extra ketting-retentie-veiligheid willen.

Is het compatibel met 2x aandrijving?

Nee.

Wat is de maximale bandenmaat?

29×2.4”

Is het compatibel met 27,5 of 27,5 wielen en banden?

Nee.

Waarom heeft de maat Small 29-inch wielen? Wat is er gebeurd met Smart Wheel Size?

We geloven nog steeds dat Smart Wheel Size logisch is voor de meeste cross country hardtail-rijders waarbij zittend trappen voorrang krijgt. Kleinere 27,5 “-wielen stellen kortere fietsers in staat om gemakkelijk een efficiënte positie op de fiets te bereiken voor het produceren van vermogen.

De nieuwe Top Fuel gaat over vermogen als over snelheid. Deze renners staan ​​veel hoger op de fiets en gebruiken 29-inch wielen op alle maten. Dit maakt het gemakkelijker voor kortere rijders om grotere hindernissen tijdens het trail rijden sneller te passeren.

 

 van