30-01-2020 - Nieuws, Wielrenblad

ERE Research stuurlint klopt tot in de kleinste details.

Zoals veel kleine accessoires behoort het stuurlint tot de onderdelen die nog wel eens worden onderschat, in het kader van optimaal fietscomfort. Dit kan zelfs leiden tot klachten zoals onvoldoende ademend vermogen, te weinig grip of een gebrek aan demping.


Voor veel merken is stuurlint slechts een bijzaak, een extra accessoire dat ze aanbieden. ERE Research is van mening dat stuurlint het eerste controlepunt zou moeten zijn voor een wielrenner, en dit onderdeel moet kloppen tot in de kleinste details.

Oprichter Piet van der Velde van ERE Research: “Als de bikefitter evenveel aandacht zou besteden aan de fit van de handlebar als aan de fit van het zadel, dan zouden al veel problemen voorkomen kunnen worden. Een juiste fit van je handlebar is belangrijk voor de positie van je handen en je schouders, net als de pedaalfit belangrijk is voor de positie van je knieën.”

Om dit te bereiken bekijkt men bij ERE Research het stuurlint vanuit elke hoek, om een ultieme gebruikerservaring te kunnen realiseren. Stuurlint moet comfortabel in jouw handen liggen. Het moet zorgen voor een gevoel van ultieme controle over je stuur en de fiets. Stuurlint moet bovendien gemakkelijk te reinigen zijn.

De bar end plugs worden gemaakt van CNC Aluminium, die je met een schroevendraaier kunt vastzetten met boutjes. Dit aluminium oogt mooier dan de plastic dopjes die doorgaans worden gebruikt. Je kan ze niet verliezen en bovendien zijn deze verkrijgbaar in verschillende kleuren, zodat er altijd een match is met je fiets. Want als het om onze fietsen gaat, willen we dat zelfs de kleinste details perfect zijn. Bij ERE Research wordt dan ook aan de kleinste details aandacht besteed.

Meer informatie?

Voor meer informatie over ERE Research stuurlint kun je terecht op de website van het merk.

Stuurlint vervangen?

In een eerdere uitgave van Wielrenblad hebben wij al eens aandacht besteed aan het vervangen van stuurlint. Hier kun je het artikel over stuurlint nog eens rustig terug lezen.

 van