09-09-2020 - Nieuws, Wielrenblad

HARTJE breidt exclusieve distributie van SILCA verder uit

HARTJE is ongelofelijk trots te melden dat na exclusieve distributie van SILCA in Duitsland, Oostenrijk en Denemarken, ze dit nu ook in de Benelux zullen gaan doen. Er zal tot eind dit jaar een overgangsfase zijn met de huidige distributeur. Met de succesvolle plaatsing van het merk in bestaande markten en de uitbreiding van het salesteam is dit nu een logische vervolg stap om de samenwerking tussen HARTJE en SILCA verder te laten groeien. 

Steffen Fischer, Categoriemanager bij HARTJE voor exclusieve merken, is verheugd over de belangrijke groei van dit kwaliteitsmerk: “Het toevoegen van SILCA aan ons portfolio is een groot succes geweest met een succesvolle start en sterke groei. We zijn blij dat we in SILCA een betrouwbare partner hebben gevonden waar het prettig mee samenwerken is. Samen met de uitbreiding van het verkoopteam in de Benelux is dit een ideale aanvulling op onze samenwerking”.

SILCA als premium merk van exclusieve fietspompen, gereedschappen en accessoires is uniek in de fietswereld. Hun high-end producten bevat onder andere hoogwaardige minipompen, multi-tools, gereedschapsets en tassen. Voor het nieuwe seizoen wordt het assortiment uitgebreid met de meest innovatieve smeermiddelen. De vloerpompen echter stelen de show en het oog voor detail en ervaring van SILCA-directeur Josh Poertner komen hierbij goed naar voren. Dankzij zijn contacten in de luchtvaart- en auto-sportindustrie weet hij altijd te verrassen met ongekende materiaalcombinaties. 

Het is niet alleen de nauwkeurigheid van de producten die zowel amateur als professionele wielrenners aantrekt. Ook bijvoorbeeld de belofte van SILCA om de fietspompen van vroeger in gebruik te houden getuigt van hun betrokkenheid bij dit segment. Ze werken nog steeds zo veel mogelijk samen met de bedrijven en verkopers waar ze in 1947 bij de oprichting mee begonnen zijn.

Zo zijn er nog steeds reserveonderdelen te krijgen voor pompen die ruim 60 jaar geleden verkocht zijn. Deze unieke service maakt het mogelijk om de 6.000 pompen die nog uit die tijd in omloop zijn te onderhouden, een ontegenzeggelijk statement voor duurzaamheid. SILCA wil haar klanten na drie jaar niet opnieuw dezelfde pomp verkopen omdat de oude kapot is, ze willen je de laatste pomp verkopen die je ooit zult kopen. Voor meer informatie over Hartje kun je terecht op de website van de distributeur.

 van