15-10-2020 - Mountainbiken, Leesvoer

Milkit Booster review: waterfles én drukvat?

Waar kijken we naar?

De MilKit Booster is een lichtgewicht manier om onderweg je tubeless banden weer op druk te brengen.

Waarom is dit tof?

De metalen Milkit Booster heeft twee functies: op je fiets is het een waterfles, te vergelijken met bijvoorbeeld de SIGG lichtgewicht flessen. De andere functie is die van een drukvat, die je met je pomp op druk kan brengen om er vervolgens je tubeless banden weer mee te laten ploppen. Met de Booster heb je dus altijd een manier om tubeless banden weer op druk te brengen.

Wat vonden wij van de MilKit Booster?

We kennen MilKit van de tubeless ventielen, die door een slimme rubber afdichting niet gelijk leeglopen wanneer je de kern eraf haalt om er melk of lucht in te stoppen. De Milkit Booster is inderdaad een slimme en multifunctionele oplossing voor onderweg, met een paar kleine kanttekeningen. Allereerst is de Milkit Booster bestand tegen 160 psi, wat je vast niet haalt met een minipomp, die meestal stopt bij 120 psi. Ten tweede past de fles slecht in de standaard bidonhouders. Maar hij past prima in je tas. Op 160 psi werkt de Milkit Booster verbazingwekkend goed, het koppelen aan het ventiel is misschien wel het meest eenvoudige systeem dat we hebben gezien en zelfs met de kern in het ventiel levert hij genoeg druk om de band te laten ploppen. Op 120 psi zul je de kern moeten verwijderen, anders is de druk niet krachtig genoeg. Hoewel de milKit onderweg prima is mee te nemen, zien wij deze oplossing vooral als een back-up die al weken samen met een voetpomp in de auto huist.

Voor wie is het?

Zoek je de iets avontuurlijker paden op, dan kan de Milkit Booster een welkome aanvulling zijn om onderweg bij pech je banden weer op spanning te brengen. Voor rondjes in Nederland is de auto een fijne plek voor de Booster.

Prijs € 37,95 (600 ML)
milkit.bike

Voor meer mountainbike nieuws, Tips & Tricks, leesvoer en de laatste magazines kijk op Ridersguide.nl. Wil je altijd up-to-date blijven? Klik dan nu hier en word abonnee van Up/Down.