21-09-2022 - Wingfoil magazine, Nieuws

North Mode 2023 met geheel nieuwe N-Weave technologie

Introductie van de gloednieuwe North Mode 2023, aangedreven door N-Weave. Een snellere, lichtere en meer duurzame vleugel ontworpen voor hoge snelheid prestaties. Het stijvere airframe van de nieuwe Mode is gemaakt van N-Weave, een geweven vezel met hoge treksterkte, ontwikkeld door North Sails Geavanceerd textiel. N-Weave is ontworpen voor de meest efficiënte vermogensafgifte op de markt. helpt om windenergie om te zetten in grotere voorwaartse snelheid, explosieve boost en ongekende loft.

North Mode

Snelle prestatie wing
De North Mode 2023 heeft een snel, VMG-geoptimaliseerd ontwerp, waarmee je dichter bij de wind kunt zeilen, op hogere upwind hoeken en vermindert de noodzaak om overstag te gaan of te gijpen. Daardoor bereikt u de mark zo snel als mogelijk. North heeft de North Mode 2023 vooral ontworpen voor snelle prestaties. Toch zorgt het creëert het stijvere airframe een ongekende loft voor hogere sprongen en voorwaarts momentum bij landingen.

De North Mode 2023 heeft een gebalanceerde lagere aspect ratio met afgeronde vleugeltips om tip inslag te verminderen. De nieuwe paneel lay-out levert vleugeltip stabiliteit en verhoogde spanning onder belasting. Met stijve GripLock micro-trim bedieningshendels voor een onmiddellijke reactie en nieuwe race-venster positionering om je te helpen je tegenstanders goed in de gaten te houden.

De North Mode 2023 heeft een ongelooflijke high-end stabiliteit en een indrukwekkend windbereik. De 4.2 en 5.5 zijn
ontworpen voor high-end, sterkere wind, terwijl de 7m is geoptimaliseerd voor meer kracht in lichtere
lucht. De vleugel heeft ook een uitstekend bereik, dus er zijn er maar drie in de quiver.

  • 7-22 knopen – 7m
  • 12-27 knopen – 5.5m
  • 17-32knopen – 4,2m (totdat je zo snel gaat dat je niet meer kunt hangen).

Elke rijder zal profiteren van de stabiliteit en de spanning van de vleugel. Als je eenmaal op de foil zit, is de North Mode 2023 ontworpen voor stabiliteit aan de hoge kant, terwijl de Nova en Nova Light Wind ontworpen zijn voor betere prestaties in weinig wind.

Dubbele ventielen
Er zijn twee hoofdventielen, één op de LE en één op de strut, met een interlinking ventiel en
slang. Met de dubbele ventielen kun je de strut opblazen tot een hogere druk dan de leading edge.
rand. Het N-Weave materiaal heeft ook een hogere opblaascapaciteit, waardoor u
een kleinere vleugel te gebruiken zonder aan kracht in te boeten.

Wat de rijders zeggen:

“De Mode is de beste vleugel waar ik ooit mee gereden heb. Het is een combinatie van kracht en controle. Dankzij de N-Weave, is hij zo licht dat er geen grenzen zijn. De vrijheid die je hebt is te gek; tacks, gijpen, en sprongen voelen allemaal veel gemakkelijker aan.”

Chucho Nonnot

De Mode zal de manier waarop je rijdt veranderen; met deze vleugel, zul je in staat zijn om je…
prestaties naar het volgende niveau brengen.

Fabien Mummenthaler

De Mode heeft me veel wedstrijden laten winnen dit jaar. De Spaanse en Canarische Cup titels en
de Wingfoil Spain Tour winst zijn allemaal te danken aan de Mode. De Mode is niet alleen snel en licht.
het is ook een geweldige freestyle en wave wing.

Gunnar Biniasch

Klik hier voor meer informatie over de North Mode 2023.


N-Weave technologie

North ontwikkelde N-Weave, een nieuwe geweven vezel met lage rek en hoge treksterkte, om te helpen geometrische compromissen in opgeblazen constructies te verminderen. N-Weave creëert een stijver, lichter tuig dat zijn vorm behoudt onder belasting en een zeer efficiënte vermogensafgifte heeft.

3x stijver:

N-Weave is 3x stijver dan een traditioneel polyester van hetzelfde gewicht*.
doorbuiging en zet windenergie om in grotere voorwaartse snelheid, explosieve boost en
hangtime voor freestyle trucs.
*In trekkrachttesten heeft N-Weave 3,5x de scheursterkte van DLE160.

11x lichter:

UPE-vezel met hoge modulus is 11x lichter dan een polyestervezel met dezelfde breeksterkte.
Op UPE gebaseerd N-Weave materiaal is 40% lichter dan traditioneel leading edge Dacron (175gsm).
Het gebruik van N-Weave voor de opgeblazen structuren vermindert het totale gewicht van de vleugel met ongeveer
25%. Deze gewichtsbesparing vertaalt zich in grotere prestaties, efficiëntere vermogensafgifte in
lichte lucht, en maakt de vleugel gemakkelijker te hanteren in alle omstandigheden.

Uiterst duurzaam:

N-Weave heeft ook een zeer hoge snij- en schuurweerstand. De UPE-vezels waaruit NWeave bestaat
staan bekend om hun weerstand tegen water, vocht, chemicaliën, UV en micro-organismen.
UPE staat ook bekend om zijn duurzaamheid en taaiheid.

Biostabiel en waterdicht:

North heeft een gerecycled PET-laminaat gebruikt dat op de N-Weave is gelijmd. Dit gaat aan de binnenkant van de opgeblazen structuren, waardoor het materiaal beter bestand is tegen water en langer meegaat.

“Dit is de eerste materiaaltechnologie die we samen met North Sails Advanced Textiles hebben ontwikkeld, het gebruik van N-Weave in de opgeblazen structuur zorgt voor een snellere, meer responsieve vleugel die hoger kan springen en langer kan hangen.

We zijn allemaal onder de indruk van de freestyle en race mogelijkheden. De kleinere maten zijn ontworpen voor dagen met veel wind als je voluit gaat, terwijl de super-efficiënte 7m is geoptimaliseerd voor kracht (en snelheid) in lichtere lucht. Het maakt niet uit in welke modus je rijdt, deze Wing presteert meer dan dat.”

Mike Raper – North Brand Director

Klik hier voor meer informatie over de N-Weave technologie.


Voor meer Wingfoil nieuws, wingsurfen, Tips & Tricks, leesvoer en de laatste magazines kijk op Ridersguide.nl. Wil je altijd up-to-date blijven? Klik dan nu hier en word abonnee van Wingfoil magazine #1 en volg ons op Facebook en Instagram!

 van