17-03-2021 - Windsurfen, Nieuws

PLATINUM BOOM Duotone – Meest geavanceerde carbon-giek ooit!

ALL NEW “EVERYTHING BUT ROUND” PLATINUM 190-250 RACE BOOM – de meest geavanceerde carbon-giek ooit gebouwd!
We weten dat er 2 uitdagingen zijn waarmee elke windsurf giek te maken heeft:

  • Feit # 1: hoe langer de giek, hoe zachter hij wordt.
  • Feit # 2: hoe kleiner de diameter (in het gripgebied), hoe hoger het gripcomfort en hoe lager de
    vermoeidheid (= langere sessies op het water en meer kracht voor de wedstrijd).
    Ons doel was om een lange race-giek te realiseren, waarbij maximaal grijpcomfort (door de dunst mogelijke grijpdiameter) wordt gecombineerd met maximale stijfheid – meestal twee dingen die niet kunnen worden gecombineerd omdat ze tegen elkaar werken.
    Gebruikmakend van de langste ervaring in de industrie in het ontwerpen van windsurfgieken en 3 jaar van niet-aflatende ontwikkeling, hebben we een innovatieve oplossing bedacht: GESEGMENTEERDE DOORSNEDE TECHNOLOGIE.

GESEGMENTEERDE DOORSNEDE TECHNOLOGIE.
De nieuwe PLATINUM 190-250-giek vervangt de gebruikelijke ronde doorsnede en heeft 3 verschillende doorsneden die elk individuele taken vervullen die zijn afgestemd op het specifieke gedeelte van de giek:

  1. Front-end sectie:
    Het front-end gedeelte, vooral direct naast het front-end, is verantwoordelijk voor ca. 30-40% van de totale stijfheid van de giek. De krachten werken in meerdere richtingen door de laterale trekkracht van de handen en de neerwaartse krachten van je lichaamsgewicht. Daarom hier het PLATINUM
    190-250 heeft een enorme vierkante dwarsdoorsnede die de algehele stijfheid effectief verhoogt – in beide richtingen, lateraal en neerwaarts.
  2. Tail-end sectie:
    Het Tail-end gedeelte heeft een vergelijkbare invloed op de algehele stijfheid van de giek als het voorgedeelte, hoewel de invloed groter wordt naarmate u de gieklengte verder uitschuift. In tegenstelling tot het voorste deel waar de krachten in meerdere richtingen werken, treedt 90% van de krachten op het staartdeel lateraal op omdat de hoofdkracht van het zeil komt. Omdat de krachten slechts in één richting werken, is de meest effectieve geometrie hier een asymmetrische ovale doorsnede die horizontaal is georiënteerd.
  3. Gripgedeelte:
    Door de stijfheid in de voor- en staartsecties drastisch te vergroten, konden we de buitendiameter hier met 1,5 mm verkleinen. Hoewel het misschien niet veel klinkt, is het verschil in gripcomfort en vermoeidheid in uw handen als dag en nacht. Om het gripcomfort verder te verhogen en vermoeidheid te verminderen, hebben we een “bumper” aan de binnenkant in het gripgedeelte toegevoegd.
    Het resultaat? Onze revolutionaire GESEGMENTEERDE DWARS-SECTIETECHNOLOGIE creëert een ongeëvenaarde race-giek die een nieuwe maatstaf stelt voor stijfheid en gripcomfort.

Word abonnee van Soul Magazine zodat je het nieuwste magazine als eerste ontvangt en geen artikel hoeft te missen. De nieuwe uitgave van Soul is ook los te bestellen via de Soul Webshop of in de betere boekhandels. Volg Soul Magazine op Facebook en Instagram!

 van