24-06-2025 - Nieuws, Wielrenblad

Nieuw: S-Works Torch Remco – Lichter, Sneller, Meedogenloos

Wanneer Remco ons belde en vroeg om meer prestaties uit zijn schoenen te halen – gaven wij hem minder. Gewicht, welteverstaan. Remco Evenepoel heeft het script van het moderne wielrennen herschreven, tijdritten verpulverend, solo naar de overwinning rijdend en het peloton in zijn spoor achterlatend. Wereldkampioen op de weg én in de tijdrit, een winnaar van een Grand Tour, en dubbel goudkampioen op het grootste wereldtoneel, hij rijdt niet zomaar wedstrijden – hij domineert. Maar hoe ga je een stap verder na alles wat hij al heeft bereikt? Met de S-Works Torch Remco schoenen – zo dus. Lichter aan zijn voeten leidde Remco meedogenloze bergritten in de Tour de France 2024, waar elke pedaalslag met de S-Works Torch Remco een meesterklas was in kracht en precisie.

De nieuwe S-Works Torch Remco

Ontwikkeld hand in hand met Remco Evenepoel gedurende acht maanden, is de S-Works Torch Remco de lichtste schoen in het profpeloton met een verbluffende 148,2 g. Ja, we tellen grammen tot op de tiende. Ja, we weten dat dat een beetje obsessief is. Maar zo hebben we samen met Remco deze schoen ontworpen om 3 gram lichter te zijn dan de dichtstbijzijnde concurrent*.

De S-Works Torch Remco bereikt zijn vederlichte status dankzij een verfijnde constructie—met een vereenvoudigd bovenwerk, een kleinere carbonplaat, een met nylon geïnjecteerde hielkap en neus, en één enkele Boa Li2 Dial. Dit resulteert in een schoen die alles biedt wat je nodig hebt en niets wat je niet nodig hebt—lichtgewicht, efficiënt en comfortabel. Ontworpen volgens onze Body Geometry-methodologie en de geheel nieuwe Body Geometry-leest, vermindert de S-Works Torch Remco de druk op de voorvoet met 44%, terwijl het een gebalanceerde ondersteuning en geoptimaliseerde stijfheid biedt voor compromisloos comfort en maximale kracht.

Getest en vertrouwd door Remco in zijn debuut in de Tour de France: hij droeg het derde en laatste prototype van de S-Works Torch Remco tijdens vijf cruciale bergetappes—4, 14, 15, 19 en 20. Hij viel keer op keer aan op brute beklimmingen zoals de Col du Galibier en Pla d’Adet, en vertrouwde bij elke explosieve versnelling op zijn schoenen en het Specialized schoenteam. Het prototype had oranje accenten—een kleur die toevallig werd gebruikt omdat dit het beschikbare materiaal was in de fabriek op dat moment—maar het werd uiteindelijk meer dan dat. Een eerbetoon aan de tijd, inzet en het talent die zijn gaan zitten in het creëren van een schoen die de Tour waardig is. Vijf bergetappes. Ontelbare demarrages. Geen moment van twijfel. Het resultaat? Een podiumplek en de witte trui in zijn debuut in de Tour de France. Prototype getest. Podium bewezen.

Bekijk Specialized voor meer informatie!


Wil je meer van dit soort artikelen lezen en altijd up-to-date blijven? Abonneer je dan op SOUL Cycling Magazine! Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws rondom wielrenfietsen? Volg ons op Instagram en Facebook. Ontdek hier meer interessante blogs vol inspiratie en tips! Bekijk hier ons nieuwste SOUL Cycling Magazine hier! Daarnaast hebben we een productguide met meer dan 100 wielrenfietsen, waarbij je wielrenfietsen kunt vergelijken op basis van jouw criteria. Klik hier om een kijkje te nemen!

 van