Shimano Service Centers – UP/DOWN & WIELRENBLAD

In de magazines van UP/DOWN & WIELRENBLAD vind je een uitgebreid overzicht terug van fietsenwinkels waar wij mee samen werken. Deze fietsenwinkels raden wij aan voor de aankoop van een nieuwe fiets of het onderhoud van je huidige fiets.

Onder deze fietsenwinkels vind je uiteraard de Shimano Service Centers terug. Onlangs is het tweehonderdste Shimano Service Center aangesloten. Wij hebben de Shimano Service Centers alvast voor je op een rijtje gezet. Ook lees je hier wat Kenny van Hummel te vertellen heeft over deze Shimano Service Centers. Hier vind je voortaan de meest actuele lijst met Shimano Service Centers terug.

Kenny van Hummel over de Shimano Service Centers

Tekst gaat onder de foto verder.

In de wielercarrière van voormalig sprinter Kenny van Hummel (38) was 2009 een hoogtepunt. Hij werd dat jaar wereldberoemd in Nederland dankzij zijn dappere strijd tegen de tijdslimiet in de Tour de France. Wat minder mensen weten is dat hij in 23 profwedstrijden de snelste was. In 2015 stopte hij als renner en ging Kenny aan de slag bij Shimano, waar hij inmiddels verantwoordelijk is voor zo’n 160 Shimano Service Centers, verspreid over het land. ‘Onze doelstelling is dat de consument altijd binnen vijftien minuten bij een Shimano Service Center kan zijn, en zodoende altijd toegang heeft tot service van de hoogste kwaliteit.

Dat is nog niet overal het geval en dat komt vooral doordat we hoge eisen stellen aan fietswinkels die de naam Shimano Service Center willen dragen. Het personeel moet om in aanmerking te komen voor de titel van Shimano Service Center zeventig online cursussen doorlopen, plus jaarlijks vijftien tot twintig cursussen om het certificaat te behouden. Twee keer per jaar komt het SSC-personeel naar Shimano in Nunspeet om fysieke trainingen te volgen, zodat we ze op de hoogte kunnen brengen van de laatste nieuwtjes en fijne kneepjes.’ 

Ook het gebruik van originele Shimano-onderdelen is een belangrijke voorwaarde. ‘Shimano-groepen zijn gemaakt om als compleet systeem optimaal te functioneren, daarom hebben alle SSC’s een wand met Shimano slijtage-onderdelen. Hierdoor zijn zowel de monteurs als de consumenten verzekerd van toegang tot de beste, originele onderdelen.’ 

De werkplaats moet tevens zijn uitgerust met hoogwaardig gereedschap en bovendien goed zijn opgeruimd, vertelt Kenny. ‘Als de werkbank vol met gereedschap ligt, schieten bij mij de tranen in de ogen. Alle tijd en aandacht die een monteur besteedt aan het zoeken naar een stuk gereedschap kan namelijk niet in een fiets worden gestoken. Mijn eigen fiets heeft een boel geld gekost, als hij onderhoud nodig heeft wil ik hem met een gerust hart wegbrengen, zeker weten dat de juiste onderdelen er op komen en dat hij niet onder de vieze vingerafdrukken terugkomt. Bij een Shimano Service Center krijgt je fiets altijd de aandacht die hij verdient.’ 

Kenny Shimano Service Center

Kenny van Hummel over de Shimano Service Centers 

 van