29-06-2020 - Leesvoer

SKS Speedrocker – Review

Brede banden vragen om brede spatborden, heeft SKS goed begrepen. Deze Speedrocker-spatbordset is geschikt voor alle schijfremfietsen met banden tot 42 millimeter breed. Dat zijn dus eigenlijk alle racefietsen, cyclocrossers en gravelbikes. Behalve die met velgremmen, want de montagepunten van de spatborden op het frame vallen precies op de plek waar bij velgremfietsen de cantilever-nokken zitten.

SKS Speedrocker

Dat is dan ook de enige beperking, want voor de rest zijn voor de montage van de SKS Speedrocker helemaal geen nokjes, oogjes of mannetjes aan je frame nodig. Je bevestigt ze rechtstreeks aan je voor- en achtervork en die zitten op elke fiets. Toegegeven, op een Cannondale Slate met Lefty zullen ze niet passen. En doordat de spatborden niet ter hoogte van de band bevestigd worden, neemt de bevestiging geen ruimte in tussen band en frame. Zelfs niet bij de voorvork, want het voorspatbord bestaat uit twee gedeelten, waardoor het niet tussen vorkkroon en de band door hoeft. Slim, want hierdoor vormt het spatbord geen enkele beperking om voor een maximale bandenmaat te gaan. Met bandjes van rubber of klittenband zet je de spatbordjes simpel vast aan je frame, waarbij je de lengte van de aluminium stangetjes eenmalig moet instellen. Groot pluspunt van de set is dat de SKS Speedrocker er zowaar best goed uitziet, wat toch vrij zeldzaam is bij spatborden. Ook fijn: Als je ze goed monteert is er geen enkele sprake van gerammel of geschuur. Voor groepsritten op de weg is het achterspatbord niet lang genoeg, dat houdt vooral jezelf droog. Voor al het andere winterwerk met dropbars zijn ze uitstekend inzetbaar.

sks-germany.com
€ 49,99

De nieuwste uitgave van Wielrenblad kun je bestellen in de Soul Webshop. Losse exemplaren zijn ook weer verkrijgbaar in de betere boekhandels. Ook is Wielrenblad #1 2020 beschikbaar in de Soul Kiosk App. Wil je voortaan geen nummer van je favoriete magazine meer missen? Word dan snel abonnee van WielrenbladDan ontvang alle nummers als eerste in je brievenbus en profiteer je van alle voordelen voor onze trouwe abonnees. Bovendien houd je ook meer tijd over voor je volgende tocht!