02-11-2010 - Skiën, Nieuws

Subaru en Edge Trading starten samenwerking

Subaru is in ons land een samenwerking aangegaan met een van de grootste specialisten in wintersportartikelen: Edge Trading. Dit bedrijf vertegenwoordigt in ons land onder meer de merken K2 (ski’s, snowboards), Ride (snowboards), Line (ski’s), Morrow (snowboards) en Electric (sneeuw- en zonnebrillen) en vele aanverwante producten. Door promotionele activiteiten te combineren, komt Subaru op sportieve wijze in direct contact met een belangrijke doelgroep.

Al geruime tijd voordat de samenwerking een feit was, verplaatste het management van Edge Trading, bestaande uit Ramon Mulder en Wouter van de Griend, zich in Subaru’s Forester, onder meer voor vele reizen naar en in het Alpengebied. Recent nog namen zij twee nieuwe uitvoeringen met boxerdieselmotor in gebruik. ”Er bestond bij Edge Trading dus al veel waardering voor ons merk”, stelt Dick Bisschop, General Manager Sales en Marketing van Subaru Benelux. ”Logisch, gezien onze enorme ervaring met All Wheel Drive. Niet voor niets is Subaru al jaren een uitermate populair merk in wintersportlanden. Geen wonder dus dat Edge Trading en Subaru elkaar vonden en nu steeds vaker gezamenlijk in de dynamische wereld van de wintersportbeoefenaar zullen optreden”.

Promotie op indoor skibanen
De promotionele activiteiten van Edge Trading bestaan voor een groot deel uit het organiseren van Demo Tours, testevenementen op overdekte ski- en snowboardbanen in Nederland. Hier kan het publiek alle producten van de merken van Edge Trading vrijblijvend beproeven. Daarnaast worden er met regelmaat testsessies in de Alpen georganiseerd.

Unieke kansen voor Subaru
”Onze samenwerking met Edge Trading, en dus met diverse topmerken en topproducten voor de actieve wintersporter, biedt beide partijen unieke kansen”, aldus Dick Bisschop. ”Het spreekt voor zich dat Subaru zich tijdens deze gelegenheden met de AWD-modellen Impreza, Forester, Legacy en Outback uitstekend kan profileren. Dat kan natuurlijk ook op dealerniveau in de wederzijdse showrooms het geval zijn, bijvoorbeeld tijdens speciale acties en demonstratiedagen. Wellicht dat we te zijner tijd ook nog roadshowachtige activiteiten gaan ontwikkelen, want de belangen van Edge Trading en Subaru sluiten feitelijk naadloos op elkaar aan”.

Dick Bisschop, General Manager Sales & Marketing van Subaru Benelux, (midden) overhandigt twee Foresters aan Ramon Mulder en Wouter van de Griend, het management van Edge Trading.

 


White freeski magazine – Abonnee worden?


 van