18-02-2020 - Snowboarden, Nieuws, Skiën, Nieuws

The North Face herintroduceert zijn Black Series: Een collectie gebaseerd op iconen

Designcollectie bestaat uit de technisch meest geavanceerde materialen en constructie, gecombineerd met progressieve en moderne silhouetten voor de stadsavonturier

The North Face zet met de herintroductie van de SS20 Black Series zijn eerste stap in een verschuiving richting design-gedreven fashion. De nieuwe collectie is de eerste internationale, state-of-the-art stadscollectie. Black Series is gericht op innovatieve technologie, inclusief het nieuwe ademende, waterdichte materiaal FUTURELIGHT™, en is benaderd vanuit een vrouwelijk perspectief. De serie is een premium collectie, ontworpen voor echte trailblazers die altijd op zoek zijn naar uitdagende, creatieve risico’s. 

S20 Black Series

Het concept voor Black Series is ontstaan vanuit de wens om een collectie te creëren die de design-gedreven cultuur van The North Face weerspiegelt, met sterke invloeden uit de geschiedenis en innovatie van het merk. Head of Global Creative Tim Hamilton stond aan de wieg van het concept, dat is geïnspireerd op de schat aan ervaring van het merk in de bergsport. Black Series is gemaakt van de technologisch meest geavanceerde materialen, en heeft fantasierijke, fashion-forward silhouetten – voor een hyperminimalistische, moderne esthetiek voor de stadsavonturier.  

Hamilton: “Met Black Series zetten we een volgende stap in de evolutie van The North Face als merk dat de grenzen van innovatie opzoekt. Zo creëren we tijdloze designs die een leven lang meegaan. In de conceptfase van de collectie haalden we inspiratie uit de archieven van The North Face. We selecteerden stijlen die zijn ontstaan in de bergen, brachten ze terug naar hun meest pure vorm en bouwden ze opnieuw op tot tijdloze kledingstukken.”  

Voor de creatie van Black Series bracht Hamilton een team van verschillende ontwerpers samen, met ervaring uiteenlopend van haute couture tot technische sportkleding. Samen creëerden zij een unieke collectie waarbij ze het kenmerk fashion-minded in het achterhoofd hielden, voor consumenten op zoek naar weloverwogen, verfijnde designlijnen en premium materialen met behoud van functionaliteit en authenticiteit. Daarin lijkt de collectie op de state-of-the-art performance-collecties van The North Face voor bergsport, skiën en hardlopen. Daarnaast zoomden de ontwerpers in op twee iconen uit het verleden van het merk, waar ze de SS20 Black Series-collectie omheen bouwden: de Geodome 4-tent (met de unieke, innovatieve The North Face-constructie) en de Mountain Light-jacket, een van de populairste en meest herkenbare performance-stukken van het merk.

De collectie is benaderd vanuit het vrouwelijke perspectief met een vernieuwde focus op specifiek vrouwelijke stijlen en silhouetten, maar ook genderneutrale en herenkleding. Margo Hayes en Matty Hong, beiden lid van het The North Face-atletenteam, zijn onderdeel van de creatieve campagne van de collectie. De campagne bestaat uit foto’s en een film; een eerbetoon aan het begin van het merk in Yosemite Valley, Californië, en de natuur, die deze stadscollectie heeft geïnspireerd.  

S20 Black Series

De Black Series-collectie is verkrijgbaar vanaf 26 februari 2020 in geselecteerde The North Face- en partnerwinkels.  

De SS20 Black Series maakt zijn debuut op 24 februari tijdens Paris Fashion Week, in een speciaal event met een optreden van de uit Brooklyn afkomstige dj en producer Yaeji. Het volledige programma van Paris Fashion Week is hier te vinden.  

Nieuwsgierig naar de collectie? Meld je dan hier aan voor het debuut van Black Series tijdens de officiële lancering in Parijs, op maandag 24 februari 2020.

Voor meer sneeuw nieuws, Tips & Tricks, leesvoer en de laatste magazines kijk op Ridersguide.nl. Wil je altijd up-to-date blijven? Klik dan nu hier en word abonnee van SOUL Magazine en volg ons op Facebook en
Instagram!

 van