22-04-2022 - Kitesurfen, Nieuws, Leesvoer

“The Orange Man” – kite 8518 km in 1 jaar

De vroege vogel vangt de worm, of in Simmo’s geval, de oranje man schijnt feller dan de ochtendzon. Het Ligurische stadje Sestri Levante ligt in het noordwesten van Italië en is geen hotspot voor kiters. Niettemin, de plek waar “The Orange Man” met zijn SONIC’s maar liefst 600 sessies en zo’n 8518 km heeft afgelegd. We vroegen de heer Romano wat zijn doelen zijn en waarom hij FLYSURFER-vliegers koos voor zijn project.

The Orange Man

Chris: Ciao Simmo, ten eerste, waarom oranje? Ik dacht altijd, Forza Italia, Forza Ferrari?

Simmo (The Orange Man): Haha, dat vroegen mijn vrienden ook altijd, het antwoord is dat ik van de kleur hou sinds ik een kind was. Al mijn speelgoed is oranje zolang ik me kan herinneren, zelfs de naam van mijn hond is Nespola. 
Toen ik begon met kiten had ik een oranje helm en bijpassende lycra. Mensen noemden me gekscherend “Oranje Man”; de naam is me bijgebleven. Natuurlijk ben ik een trotse Italiaan!

Chris: Ik dacht dat je misschien Nederlandse roots had. Ik kan nog steeds niet geloven dat je onlangs je 600ste sessie hebt gepost. Je hebt het afgelopen jaar maar liefst 8.600 km aan je vlieger gehangen. Hoe heb je dat bereikt?

Simmo (The Orange Man): Het klinkt misschien extreem, maar twee tot drie uur per dag vliegeren is genoeg. In de zomer moet ik rond 04.40 uur heel vroeg opstaan ​​om te profiteren van de thermische wind. In de winter zijn de sessies erg koud, maar ik kan overdag aan het water zijn. Ook de juiste uitrusting is nodig, in mijn geval een zachte vlieger en een racefoil. Ik leg ongeveer 70 – 80 km af in twee uur.

Chris: 04:40, het is pikdonker, dat noem ik vastberadenheid. Waarom heb je, na de apparatuur genoemd te hebben, voor de SONIC gekozen in plaats van een VMG? Zou de VMG niet een betere keuze zijn voor circuit- en racerijden?

Simmo (The Orange Man): Ik begon te racen met de SOUL en was verrast hoe goed ik de zeer gespecialiseerde vliegers zoals VMG , R1 en Diablo kon bijhouden . Vooral met de wind kan ik mee. Wanneer de SONIC het jaar daarop op de markt kwam, was het me duidelijk dat het mijn kite zou worden. Het heeft de beste mix van direct beschikbare prestaties, stabiliteit en beveiliging. Vooral de dikkere hoofdstellijnen en de versterkte constructie spreken voor het product vanuit het oogpunt van een zware ruiter. Het kostte me veel tijd om het gijpen en overstag gaan met mijn racefoil onder de knie te krijgen. Als ik een vlieger in de lucht heb waarop ik kan vertrouwen, dan is het voor mij gemakkelijker om te trainen. De prijs ten opzichte van de race kites was natuurlijk ook een argument. De andere ruiters in de Master en Grandmaster Division beginnen me langzaam te begrijpen en denken erover om over te stappen op SONIC . Goedkoper, gemakkelijker te besturen en toch concurrerend!

Chris: Begrijpelijk en ik ben blij dat je de SONIC zelf hebt kunnen ontdekken. Je hebt het over training, wat zijn je doelen? Waar train je voor?

Simmo (The Orange Man): Ik wil gewoon deel uitmaken van de scene, ik hou van de racers, ik hou van hun houding en ik hou ervan om snel te rijden. Natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in de competitie en mijn doel dit jaar is om beter te worden en hoger op de ranglijst te komen. De Italiaanse Masters Division winnen is mijn droom. Plezier hebben is voor mij nog belangrijker dan winnen. Mijn grote plan voor dit jaar is echter om 10.000 km te kraken.

The Orange Man

Chris: Haha, well, I’m excited and if I put my mind to anyone, it’s you! Good luck, I hope you stand at the top of the podium this year.

Follow lifebeginsat10knots “The Orange Man” on his account and be inspired by his passion and unique approach to life.


Voor meer kitesurf nieuws, Tips & Tricks, leesvoer en de andere magazines kijk op Ridersguide.nl. Wil je altijd up-to-date blijven? Klik dan nu hier en word abonnee van Access en volg ons op Facebook en Instagram.

 van