07-11-2013 - Snowboarden, Nieuws

Vans viert de 20e verjaardag van Vans Snow

Vans viert dit jaar de 20e verjaardag van Vans Snow en dit moet natuurlijk groots gevierd worden. Ter ere van deze mijlpaal lanceert het merk dan ook een speciale “Mountain Edition Collection”, een op streetwear geïnspireerde, hybride kledinglijn. Deze 2014 collectie bestaat onder meer uit de V-66 boots, jacket en sokken. Daarnaast zal Vans Snow ook weer vele andere nieuwe technische laarzen en accessoires op de markt brengen, zoals we van ze gewend zijn.

Maar er is nog veel meer te vieren deze winter.. Behalve al deze nieuwe producten zal Vans ook nog een retrospectieve film uitbrengen: “Twenty Years: Off the Wall, On the Snow”. Deze film zal geproduceerd worden door de gerespecteerde producer Mike Hatchet van Standard Film, die eerder al verantwoordelijk was voor vele andere dikke snowboardfilms. Deze film zal natuurlijk volledig draaien om de ontwikkeling die het merk de afgelopen decennia heeft doorgemaakt.

Daar waar ze vroeger de toen functionele duck boots op de markt brachten, staat het merk nu bekend om haar comfortabele, prestatiegerichte snowboots. Deze schoenen optimaliseren de ervaring op de berg en zien er desondanks hun functionaliteit nog steeds fashionable uit en voelen bovendien nog steeds als je favorieten sneakers. Vans deelde overigens de uitgebreide geschiedenis al even met ons via een persbericht en alle informatie kan je uiteraard hieronder terug lezen.


 

Mail-bijlage

On the heels of Vans’ cultural influence in skateboarding and surfing in the early 90s, Vans made its debut on the mountain, employing nearly 30 years of footwear expertise to introduce the first Vans snowboard boots. Transforming what were then glorified duck boots into functional designs, Vans set out to deliver comfortable, performance-driven snow boots that optimized the mountain experience but still looked and felt like your favorite skate shoes.

From that moment on, the emphasis on comfort and style lead the way for Vans Snow, igniting a revolution of industry firsts, team accolades and events that would play an influential part in the evolution of snowboarding. In 1997, Vans was the first brand to release signature boots custom designed by their riders, building momentum toward a long roster of influential style icons including Jamie Lynn, Shaun Palmer, and Circe Wallace. With iconic personalities who embody Vans’ “Off the Wall” spirit, Vans established its reputation for individual expression, cultivating a unique enthusiasm for the snowboarding that is stronger than ever today.

In 2001, Vans became the first brand to partner with BOA, reinventing the approach toward boot closure and laying the groundwork for Vans’ most innovative collection to date. Backed by years of signature designs, special collaborations and feedback from our team, Vans Snow champions the importance of customization, leaving riders in the best shape for comfortable yet progressive riding.

Vans Snow remains dedicated to progressing the industry, supporting the local scenes through grass roots and style-focused events such as the Hi-Standard Big Air series, and by providing a unique platform of creative expression for up and coming amateur riders.

Twenty years later, Vans Snow embraces its commitment to the industry by paying homage to individual expression and timeless style with an intimate celebration in New York at the House of Vans. The unique gathering will feature a gallery of personal artwork by select riders from the Vans Snow team along with a private screening of the Vans Snow retrospective film, and musical sets by Vans team riders Jamie Lynn and Zac Marben, and garage rock band King Tuff.

 van