WHOOP en ASSOS introduceren nieuwe geavanceerde fietsshorts
Revolutionaire Fietsersprestaties: WHOOP werkt samen met ASSOS van Zwitserland om nieuwe geavanceerde fietsshorts te introduceren.
In een baanbrekende samenwerking bundelen WHOOP en ASSOS van Zwitserland hun expertise om de fietsbeleving opnieuw te definiëren met een nieuwe set fietsshorts. Na bijna twee jaar van nauwgezette productontwikkeling en rigoureuze tests, zijn ASSOS en WHOOP verheugd hun nieuwe partnerschap aan te kondigen en een nieuw kledingstuk te onthullen dat grondig is getest om naadloos geavanceerde technologie te integreren met het beste vakmanschap in fietskleding: de Mille GT WHOOP Bib Shorts C2 en de UMA GT WHOOP Bib Shorts C2. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in de evolutie van fietskleding, waarbij de werelden van datagestuurde prestaties en een premium ontwerp samenkomen om bewezen de meest comfortabele en nauwkeurige dataverzameling voor fietsers te bieden.
Het hart van deze samenwerking ligt in een gedeelde toewijding om de prestaties van mensen te verhogen. ASSOS, bekend om het maken van ‘s werelds beste fietskleding, combineert zijn expertise met de revolutionaire technologie van WHOOP, die ongeëvenaarde inzichten biedt in de complexe relatie tussen menselijke fysiologie en prestaties. Samen, met de culminatie van de nieuwe fietskleding, blijven de twee merken fietsers in staat stellen om hun volledige potentieel te bereiken zowel op als naast het zadel.
Het partnerschap en de bijbehorende kleding versterken ook de toewijding van WHOOP om de fietsgemeenschap, een van de populairste activiteiten die door WHOOP-leden wordt geregistreerd, te ondersteunen bij het optimaliseren van hun prestaties.
De allereerste fietskledingstukken zullen de belangrijkste problemen die vaak door fietsers worden genoemd oplossen door verbeterde flexibiliteit, comfort en dezelfde nauwkeurige dataverzameling als het apparaat om hun pols te bieden. De nieuwe Mille GT WHOOP Bib Shorts C2 en de UMA GT WHOOP Bib Shorts C2 zijn voorzien van lichte materialen zoals RX EVO lichte isolatie en drielaags geperforeerd schuim dat bijdraagt aan de algehele ademendheid en overtollig gewicht elimineert. Bovendien is de algehele pasvorm ook getest en bewezen comfortabel te zijn voor lange ritten in koele weersomstandigheden. De X-Frame bretels van de bib beperken doorhangen en stabiliseren het inzetstuk en het hoofdpaneel, terwijl Thermo-vormgeving randen en irritatie vermindert. ZeroPressure Waist constructie draagt ook bij aan het algehele comfort.
Het ontwikkelingsproces
“We begonnen deze reis met de ambitie om slimme technologie in fietskleding te integreren met als doel gepassioneerde fietsers te ondersteunen bij het verbeteren van hun prestaties,” merkt Peter Hammerschmidt, ASSOS Director of Product Management, op. “Samenwerken met WHOOP was ons droomscenario, waardoor we hun apparaat naadloos in onze endurance bibshorts konden integreren, met uitstekende datacapturing en ultiem comfort van korte tot lange afstanden.”
Het ontwikkelings- en testproces vond plaats in de WHOOP Labs in Boston en omvatte uitgebreide tests en verfijningen. Er werden vijf zaklocaties op het lichaam getest om de optimale locatie voor gegevens en comfort voor fietsers te kiezen en ervoor te zorgen dat de nieuwe fietsbroek net zo nauwkeurig was als een WHOOP aan de pols van een rijder. De uiteindelijke locatie, een linker middel-centraal glute pocket, bleek de optimale keuze te zijn.
Elk detail telt in de zoektocht naar topprestaties, inclusief de juiste maatkeuze, waarbij de kledingstukken uitgebreid zijn getest op pasvorm, nauwkeurigheid en comfort. Een belangrijk voordeel van deze fietsshorts is dat ze stevig op hun plaats blijven, wat zorgt voor consistente en betrouwbare dataverzameling, zelfs onder de meest veeleisende omstandigheden.
“We zijn verheugd om samen te werken met ASSOS, aangezien zij het toppunt van het fietsenmerk zijn en zeer technische producten creëren voor echte fietsers,” zei Joel Lessard, SVP Apparel and Accessories bij WHOOP. “Bij WHOOP zijn we obsessief over de ervaring van onze leden en voortdurend op zoek naar oplossingen waarmee ze hun gezondheids- en fitnessgegevens 24/7 kunnen verzamelen. Fietsen is een kernactiviteit voor onze leden en een activiteit waarin WHOOP investeert. Deze samenwerking met ASSOS biedt de meest innovatieve oplossing voor fietsers die hun gezondheids- en fitnessgegevens tijdens hun tijd in het zadel willen volgen, of het nu op de weg of het pad is.”
De nieuwe producten kunnen worden gekocht op www.shop.whoop.com en ASSOS.com.
MSRP: 165 EUR / 190 USD / 145 GBP