SRFACE – REVOLUTIE IN DE WETSUITMARKT

SRFACE WETSUITS – POSITIEVE FEEDBACK, RAP STIJGENDE OMZET, GROEIENDE PRODUCTLIJN, HET NEDERLANDSE WETSUITMERK SRFACE TIMMERT HARD AAN DE WEG. INDRUKWEKKEND, WANT DE WETSUITMARKT IS VOL EN WORDT GEDOMINEERD DOOR EEN AANTAL GROTE MERKEN. MARKETING DIRECTOR VAN SRFACE, JEROEN COPPENS (48) KAN ER MEER OVER VERTELLEN.

Srface - wetsuits - girl - quad

Wat is SRFACE in een notendop?

“SRFACE biedt hoogwaardige wetsuits tegen een voordelige prijs. Een makkelijke keuze voor consumenten: betere kwaliteit, betere prijs, betere service en betere garantie.”

Hoe doe je dat?

“Dat doen we door direct aan de consument te leveren, zonder tussenhandel. Het idee ontstond tijdens een brainstormsessie. Christiaan (een van de oprichters van SRFACE red.) vertelde dat hij een heel vet matras had gekocht. Toen Augustus (een van de oprichters red.) hem vervolgens een aantal matrassen-startups liet zien, bleek hij veel te veel betaald te hebben. Diezelfde avond bestelde Augustus een wetsuit voor €600,- en ging er een lampje branden.”

Srface - wetsuits - barrel

SRFACE was geboren?

“We begonnen door met 5 man, allemaal met een verschillende achtergrond, rond de tafel te gaan zitten om een plan te smeden. Inmiddels is SRFACE een inspanning van een hechtte club freelancers, adviseurs, investeerders en ambassadeurs. Op dit moment zijn er zo’n 100 mensen bij SRFACE WETSUITS betrokken.”

Hoe gingen jullie van idee naar product van SRFACE?

“Het best denkbare wetsuit combineren met de beste customer experience, dat is altijd het uitgangspunt geweest.

We begonnen zonder hele strakke planning, het resultaat woog zwaarder dan de timing. Sinds het begin van 2017 ontwikkelden we 5 prototypes en werden dozen vol samples getest -door onszelf en ambassadeurs in heel Europa- voordat we tevreden waren over het product van SRFACE. Eind 2017 begonnen we met de productie.”

Srface - wetsuits - frontzip

En die customer experience?

“Onze filosofie is klanten de mogelijkheid bieden onze pakken te ervaren en online aan te schaffen. Dat was ook het startpunt voor de website. Help de klant de juiste keuzes te maken. Je hoeft bij ons geen wiskundige te zijn om je maat te vinden in onoverzichtelijke tabellen. Zet je eigen maten in de size finder en je krijgt een advies. Twijfel je dan helpen we je met onze live chat (24/7 online-support). Je kan het SRFACE wetsuit ook 30 dagen testen, de get-it-wet test noemen we dat. En verzenden, en retourneren, is gratis in Europa. Dus ja, die experience is net zo goed als onze wetsuits.”

Moet een flinke klus geweest zijn.

“Een nieuw merk introduceren in een zwaarbevochten markt is sowieso pittig, het is echt knokken. Gelukkig hadden we de juiste mensen om ons heen. Mensen die in ons geloofden en bereid waren tijd en energie in SRFACE te steken. Die mensen zijn we eeuwig dankbaar.”

Srface - wetsuits - nose ride

Hoe verliep de introductie van SRFACE?

“Het ging gelijk goed los, in heel Europa. We zaten direct op 1.000+ bezoekers per dag op de site. De positieve feedback was overweldigend. Dat leverde zoveel input op over de service, de pakken, wat mensen misten; zulke info is voor SRFACE van onschatbare waarde.”

Wat leverde die feedback concreet op?

“Er bleek veel vraag naar hooded en dames wetsuits, dus die kwamen er. En we ontvingen bruikbare input om de website nog verder te optimaliseren.”

Hoe nu verder met SRFACE?

“We gaan beter dan verwacht, in 2019 verwachten 300% groei. In 2020 komt er nog een 3/2 voor dames bij en we blijven met onze klanten en ambassadeurs werken aan nog betere wetsuits en service. We kijken momenteel ook naar de mogelijkheden in Amerika, Brazilië en Australië. Daar is volop vraag naar SRFACE, maar we willen eerst zeker zijn dat we ook daar onze kwaliteit kunnen waarborgen. En ook wij proberen natuurlijk steeds groener te opereren. Minder emissie, compenseren van onvermijdelijke emissie, het recyclen van wetsuits. Planet, Quality and Price, dat zijn de pijlers.”

srface.com

Meer lezen?

Dit artikel is afkomstig uit SOUL Magazine #1 2019. Word abonnee van SOUL zodat je het nieuwste magazine als eerste ontvangt en geen artikel meer hoeft te missen. Losse uitgaven van SOUL kun je ook bestellen in de Soul Webshop. Digitale uitgaven kun je uiteraard terug vinden in de Soul Kiosk App, zodat je SOUL ook via desktops, tablets of smartphones kunt lezen.

 van