17-07-2017 - Nieuws, Wielrenblad

Nieuw: BH G7 Pro

BH Bikes komt met de nieuwe G7 Pro, een fiets voor competitieve fietsers die op zoek zijn naar een aero bike waarbij verder is gekeken dan de aerodynamica. Het frame is ontwikkeld op basis van de behoeften van de renners van Direct Energie Team. De basis is ontwikkeld uit aerodynamica en prestaties op hogere snelheid. Verder is geprobeerd het gewicht laag te houden om ook te kunnen klimmen.

BH G7 Pro

Windtunnel

Zoals je tegenwoordig mag verwachten, is de fiets getest in high-end windtunnels. Verder is er verschillend Toray carbon gebruikt om zowel het gewicht als de prestaties te optimaliseren. Een maatje M weegt nu bijvoorbeeld 840 gram, waarmee het frame goed in de markt ligt. De vork van de G7 Pro is ontwikkeld om de luchtstroom van voor af te optimaliseren. De engineers van BH zijn erin geslaagd om de ‘friction surface’ met 12% te verminderen, waardoor de aerodynamica verbeterd zijn. Dit is volgens BH met name te voelen bij tegenwind en op hoge snelheden.

BH G7 Pro

Geometrie

De geometrie van het frame is tekenend. De ‘Sloping’ vorm van het frame zorgt voor een hogere voorkant en meer comfort voor de berijder, terwijl de achterkant compact en stijf blijft waardoor het frame aanvoelt als een echte racer. Verder is gewerkt aan een unieke positie voor het zadel. Het zwaartepunt zo laag mogelijk gemaakt en dat is goed voor de handling, terwijl de 402mm chainstay zorgt voor stijfheid en dus voor optimale krachtoverdracht. Een ander technologisch kenmerk van de fiets is het BB386 bottom bracket. BH bikes heeft zelf voor de ontwikkeling gezorgd en heeft naar eigen zeggen voor een bottom bracket met een hoge stijfheid en laag gewicht gezorgd.

BH G7 Pro

Moderne trends

Verder is aan allerlei zaken gedacht. De zadelpen wordt vastgezet met een dubbele bout en de Di2 batterij is keurig in de zadelpen weggewerkt met een door BH gepatenteerd systeem. De direct-mount remmen zorgen voor optimale remkracht terwijl er ruimte is gelaten voor 28mm banden en de kabels lopen door het frame zoals je bij een moderne racefiets mag verwachten. Dat ziet er niet alleen gelikt uit maar zorgt volgens BH ook nog voor goede bescherming. Uiteraard is het frame ook geschikt voor elektrische schakelgroepen en kunnen ook de Di2 kabels keurig door het frame worden geleid.

Het nieuwe model is op basis van aerodynamica geoptimaliseerd en komt in 5 maten beschikbaar. Elke maat heeft zijn eigen ontwikkelproces doorgemaakt waardoor dezelfde ratio qua stijfheid en aerodynamica zijn weten te behalen. De nieuwe G7 Pro is ontwikkeld in samenwerking met het Direct Energie Team. Sylvian Chavanel en Jonathan Hivert hebben er zelfs al wedstrijden op weten te winnen (te weten: in de 4 daagse van Duinkerke en in de Vuelta a Castilla y León).


Altijd op de hoogte gehouden worden van het laatste wielrennieuws? Volg ons dan ook op Facebook en Instagram! Nog meer wensen? Met een abonnement op Wielrenblad ben je altijd voorzien van de beste trips, nieuwste materiaal en de mooiste kleding. De nieuwste uitgave ontvang je dan als eerste op de mat! Sluit je nu een abonnement af, geniet je van een van de mooie abonnee-acties!

 van