13-10-2020 - Mountainbiken, Nieuws

Specialized introduceert de nieuwe Stumpjumper

De bekende Stumpjumper van Specialized krijgt een nieuw sausje. Met de een update aan de linkage en de stille chainstay is dit de ultieme trail bike van Specialized.

De gloednieuwe Stumpjumper is alles wat je ooit zou kunnen vragen in een trail-ripping aluminium/carbon ros. Wil je een fiets die met gemak klimt? De Stumpjumper levert, dankzij een vernieuwde vering en het lichtste framegewicht in zijn klasse. Wat dacht je van iets dat klaar is om te versnipperen als het pad bergafwaarts gaat? Het herontwerp van de vering – in combinatie met de nieuwe Trail Geometry en de perfecte mix van stijfheid en licht gewicht van het Rider-First Engineered™-frame – maakt van de Stumpjumper een absolute monsterafdaling. Wijs hem aan waar je heen wilt en laat het feest beginnen.

THE TRAIL BENCHMARK

Toen Specialized de geheel nieuwe Stumpjumper wilde ontwerpen, streefden ze een aantal fikse doelen na. Het moest uitblinken op elk soort parcours, voor elke stijl van ruiter. Om dat te bereiken, gingen ze na een serieuze gewichtsvermindering zonder in te boeten aan duurzaamheid, een stijf, responsief chassis dat nog steeds licht en levendig rijdt, een geometrie die ieders rijgedrag verbetert en de beste kinematica van de vering die ze weten te ontwerpen. Het blijkt dat je met de nieuwe Stumpjumper je taart kunt hebben en opeten.

THE SWEETEST 130MM OF TRAVEL YOU’LL EVER RIDE

Specialized heeft de kinematics van de Stumpjumper vering gemasseerd om de allerbeste allround prestaties te leveren in een 130mm pakket. Ontelbare uren van de ontwikkeling van de vering en de veldproeven creëerden een verfijnde mid-travel ripper die groot terrein opeet als een beest dat gevoed wordt door de zwaartekracht, die overal als een droom werkt, en die klimt alsof hij een motor heeft.

PROGRESSIVE GEOMETRY

De S-Size geometrie van de nieuwe Stumpjumper raakt de progressieve sweet spot. Hij is lang, laag en slap, met een korte offset vork en een steilere zitbuishoek. De combinatie van deze nummers maakt uw rit stabieler, meer carvealicious, comfortabeler klimmen, overal beter. Met de FlipChip-verstelbaarheid kun je je pasvorm verder verfijnen, zodat je nieuwe Stumpjumper feilloos presteert op welk terrein je ook kiest.

RIDER-FIRST ENGINEERED

Rider-First EngineeredTM -frames gebruiken een maat-specifieke benadering van de rijeigenschappen die zorgt voor een referentiehandling en foutloze prestaties, ongeacht het frame of de berijdersgrootte. Of je nu een jump-happy grom rijdt op een S1, of een DH-fiend gigant die de lange S6 nodig heeft, je ervaart dezelfde rijeigenschappen – railscherpe bochten en evenwichtige stijfheid voor en achter – bij het lichtst mogelijke gewicht, en met licht bedoelt Specialized echt licht: 2.250 gram (S-Works, S-3 maat, met achterschokdemper).

SWAT

Specialized introduceerde de SWAT™ deur op de Stumpjumper in 2016, waardoor er ruimte in uw frame komt voor die “oh sh**t” benodigdheden zoals pompen en reservebuizen, en waardoor jersey zakken direct overbodig worden. Met de nieuwe Stumpjumper hebben ze het volume vergroot en hebben ze een SWAT™ Bladder toegevoegd, waardoor u een extra 22oz wateropslag – dezelfde grootte als een klein waterflesje – in uw onderbuis krijgt.

Meer info? Die vind je hier.

 van