THE NORTH FACE: YELLOW ICONS

Amsterdam, 15 september 2020 – Al jaren is The North Face-geel de voorkeurskleur voor ontdekkers over de hele wereld. Van de top van Mount Everest tot het skiwereldje van de jaren 90 en de straten van New York – de kleur is bepalend geworden voor het merk. 

De kleur werd voor het eerst geïntroduceerd in 1970 met de lancering van Acapulco Gold, en werd niet alleen gebruikt voor de manier waarop het verscheen in de bergen, noch voor de smaak van de consument. Het is ontworpen om op te vallen, en sinds de allereerste introductie sierde geel een paar van de meest iconische stukken van het merk.Acapulco Gold was de exclusieve kleur van de The North Face-slaapzak uit 1971 en de Expedition Parka uit 1973 was slechts beschikbaar in twee kleuren: Acapulco Gold en Navy – omzoomd met Acapulco Gold. 

De relatie met de kleur geel is over de jaren heen verder opgebloeid en werd een grote favoriet bij veel atleten, waaronder Scot Schmidt en Conrad Anker, die geel “mijn favoriete kleur voor expedities” noemde:“het is als koffie voor de ogen:  zelfs zichtbaar in de meest barre omstandigheden.” 

Tim Hamilton, Global Creative Director van The North Face, legt uit: “Er is misschien wel geen enkele kleur die méér synoniem staat aan The North Face dan Summit Gold. Gebruikt als levensbeschermende zichtbaarheidskleur op de top van de berg bij klimexpedities en buiten de berg aangepast voor alle ontdekkers.” 

Nu keert The North Face terug naar de iconische kleurstelling, in de vorm van iconische stijlen en een nieuwe uitstraling voor op straat. De felle en gewaagde kleurstelling komt terug op belangrijke stukken, zoals de retro Nuptse-jas en de Himalayan Down Parka – perfect voor de komende wintermaanden. 

De collectie is nu verkrijgbaar via www.thenorthface.nl, in geselecteerde The North Face-winkels en bij geselecteerde retailpartners. Om op de hoogte te blijven van toekomstige lanceringen, volg je @thenorthface op Instagram en @thenorthface op Facebook.


 van