CADEX Max 40 WheelSystem
CADEX breidt zijn assortiment uit met race-georiënteerde componenten: het CADEX Max 40 WheelSystem, de Race GC-band en de Race/Aero Integrated-stuurcombinaties
De ultralichte, aerodynamische wielset, prestatiegerichte banden en geïntegreerde sturen zijn ontworpen voor hoge snelheden, betere handling en meer efficiëntie.
CADEX, een toonaangevend merk van high-performance fietsproducten, heeft een aantal belangrijke vernieuwingen geïntroduceerd in zijn groeiende assortiment. Eén daarvan is de lichtste CADEX-wielset ooit: het Max 40 WheelSystem.
Het CADEX Max 40 WheelSystem is ontworpen voor lichtgewicht efficiëntie en biedt aerodynamische voordelen die zijn aangetoond in laboratoriumtests. Met een gewicht van minder dan 1.250 gram is dit de lichtste high-performance wielset die CADEX ooit heeft gemaakt. Ook nieuw in het assortiment is de CADEX Race GC Tire. Deze band heeft een 240 TPI Supple Race Casing en is geoptimaliseerd voor gebruik met het Max 40 WheelSystem. De derde innovatie is terug te vinden in de categorie sturen. Hier introduceert CADEX een geïntegreerde combinatie van een stuur en stuurpen (twee varianten: Race en Aero Integrated).
CADEX Max 40 WheelSystem
Het Max 40 WheelSystem heeft een ruime interne velgbreedte van 22,4 millimeter en een velgdiepte van 40 millimeter. Ook met die eigenschappen komt het gewicht op slechts 1.247 gram, waardoor het de best mogelijke stijfheid-gewichtsverhouding levert. De kern van de gewichtsbesparing en efficiënte krachtoverbrenging zit hem in de uiterst stijve, carbon CADEX Super Aero-spaken. Die zijn naadloos geïntegreerd in een dunne, aero naafflens. Uit vergelijkende tests met andere wielen uit het hogere segment blijkt dat de Max 40 zowel voor als achter een aanzienlijk hogere stijfheid heeft dan de Lightweight Obermayer en Syncros Capital SL. Het lage totaalgewicht van de Max 40 in combinatie met zijn hoge laterale stijfheid geeft hem ook een voorsprong in tests omtrent de stijfheid-gewichtsverhouding. De interne velgbreedte van 22,4 millimeter draagt bij aan een naadloze aansluiting tussen de velgrand en de zijwand van de eveneens nieuwe Race GC-band. Dat draagt bij aan een geoptimaliseerd aerodynamisch geheel. De lichtgewicht efficiëntie van het CADEX Max 40 WheelSystem maakt het wiel bij uitstek geschikt voor de klimmers en klassementsrenners van Team Jayco AlUla in 2024.
“Met het Max 40 WheelSystem hebben we het beste allround racewiel ontworpen dat CADEX ooit heeft geproduceerd”, zegt Jeff Schneider, Global Head of Product and Marketing bij CADEX. “Het wiel voelt zich net zo op zijn gemak bij zijwind als op steile beklimmingen. De 40 millimeter velgdiepte en interne velgbreedte van 22,4 millimeter voegen stabiliteit en comfort toe aan een wiel dat voorziet in een ideaal aeroprofiel en een uitstekende stijfheids-gewichtsverhouding. Zo is er een perfecte balans voor een prestatiegericht wiel.”
CADEX Race GC Tire
De nieuwe CADEX Race GC is een lichtgewicht, tubeless band die soepel rijgedrag vertoont op de rechte stukken en net zo goed presteert in het scherpe bochtenwerk. Het karkas, de 240 TPI Supple Race Casing, combineert een verhoogde rolefficiëntie met bewezen Race Shield-lekbescherming. De band weegt slechts 279 gram. CADEX’ vernieuwde RR-S compound en schouder met een micro-profiel zorgen voor betrouwbare grip onder uiteenlopende omstandigheden.
CADEX Aero Integrated en CADEX Race Integrated
De CADEX Aero Integrated en CADEX Race Integrated zijn twee lichtgewicht, geïntegreerde carbon stuur- en stuurpencombinaties. De interne kabelgeleiding zorgt voor een verbeterde aerodynamica. Het 325 gram wegende Aero Integrated-stuur (420 x 100 millimeter), met een vlakker bovendeel en langere reach, is ontworpen voor absolute snelheid. Het 256 gram wegende Race Integrated-stuur (420 x 100 millimeter) is met zijn meer ovaalvormige bovendeel en grotere flare juist gebouwd voor controle en efficiëntie op lange dagen met veel hoogteverschillen. Beide combinaties zijn verkrijgbaar in zestien verschillende maten en hebben ruimte voor een computerbevestiging aan de voorkant. De Aero Integrated is compatibel met 1-1/4”, 1-1/8” en Giant OverDrive Aero stuurbuizen (met meegeleverde carbon opvulringen), terwijl de Race Integrated matcht met 1-1/8” en Giant OverDrive Aero stuurbuizen.
Team Jayco AlUla-renner Michael Matthews won een sprint bergop tijdens de eerste editie van de Gran Premio Castellón. Daar gebruikte hij het CADEX Aero Integrated-stuur. Het was pas zijn tweede koers van dit seizoen en zijn eerste zege met de nieuwe geïntegreerde stuur- en stuurpencombinatie.
“Het is altijd fijn om al vroeg in het seizoen een overwinning te pakken, zeker met dit nieuwe CADEX Aero-stuur”, zei Matthews. “Ik ben enthousiast over de langere reach en de combinatie is stijf genoeg voor al de kracht die ik erin breng tijdens de sprints.”
De nieuwe CADEX-producten zijn binnenkort verkrijgbaar in de Benelux:
- CADEX Max 40 (adviesverkoopprijs voorwiel € 1.799, achterwiel € 2.199, wielset € 3.998)
- CADEX Aero Integrated Handlebar (adviesverkoopprijs € 649)
- CADEX Race Integrated Handlebar (adviesverkoopprijs € 649)
- CADEX Race GC 700x28c (adviesverkoopprijs € 79,95)
Over CADEX
CADEX biedt een lijn van hoogwaardige fietsonderdelen, waaronder WheelSystems, banden, zadels en sturen. De beste sporters ter wereld gebruiken de CADEX-producten. Zij dragen ook bij aan de (door)ontwikkeling van componenten en technologieën. CADEX-onderdelen zijn afzonderlijk verkrijgbaar en ook standaard voorgemonteerd op exclusieve topfietsen.
Kijk voor meer informatie op www.cadex-cycling.com/nl.