12-09-2016 - Kitesurfen, Nieuws, Leesvoer

Review: Ride engine hex core

Ride Engine (waarover je later in dit nummer meer leest) heeft met de Hex Core een unieke trapeze ontworpen. Het rugdeel bestaat uit een ronde harde schaal die qua ronding dezelfde curve als je onderste rugwervels zou hebben en daarmee precies op zijn plaats valt. De harde schaal verspreidt de druk over het volledige oppervlak van je rug en zij. Je kiest bij Ride Engine zelf of je de trapeze met een traditionele trapezehaak, of een sliding rope bar vaart.

De Hex Core van Ride Engine is een bijzonder smalle trapeze met een slimme nieuwe sluiting dat bestaat uit een slangsysteem waarbij je (eenvoudig en soepel!) met een strap twee banden aantrekt.

Review Ride Engine Hex Core 2

We zijn niet alleen verrast door het sluitsysteem, ook de op het eerste gezicht oncomfortabel ogende harde schaal valt in de smaak. Het is voor het eerst dat een trapeze zo stijf gemaakt wordt. De baseplate is gemaakt van een honeycomb kern met glasvezel en is keihard, je trekt de plaat niet uit zijn vorm. Bij onze testpersonen valt de trapeze precies in de holte van de rug, aansluitend rond de ruggengraat, waar je de meeste ondersteuning nodig hebt.

Wij vonden dat deze trapeze –dankzij de harde plaat- de beste ondersteuning gaf, wat overigens niet wil zeggen dat hij bij iedereen even lekker zit. Let er bij de aanschaf van deze trapeze op dat je hem niet te groot koopt, hij hoort smal te zijn en de slangen van het sluitingssysteem zetten nog een beetje.

Best geschikt voor: Een gemiddelde tot holle rug.

Mesje: Niet meegeleverd.

Dit artikel is afkomstig uit de Access #2 van 2016. Dit nummer kunt u hier bestellen. Wil je niks meer missen op het gebied van Kitesurfen word dan abonnee